ECHT Academy header

Workshop invoering product en informatiebeveiliging SMSi

Tijdens deze eendaagse workshop krijgt u inzicht in de praktische aanpak voor het invoeren van de van de SMSi norm. In de workshop wordt vooral ingegaan op het invoeren van maatregelen voor product- en informatiebeveiliging, waarmee u voldoet aan wettelijke eisen en kan inspelen op eisen/ wensen van klanten.

Resultaat

Tijdens deze workshop krijgen deelnemers direct toepasbare instrumenten om de risico’s van inbreuk op beveiligde producten en informatievoorziening te bepalen en daarop effectieve maatregelen te nemen.

Doelgroep

Management van bedrijven en afdelingsmanagement, verantwoordelijke voor Bedrijfsvoering, Security, KAM managers. Systeembeheerders en verantwoordelijken voor informatiemanagement.

De workshop wordt gegeven door ir. Albert Noppen (Commbizz). Albert Noppen is opsteller van de SMSi norm en begeleidt bedrijven bij invoering van informatiebeveiliging (ISO 27001/2). Hij is daarnaast lead auditor voor het auditen van ISO 27001, NEN 7510 en ISO 9001.

Data & Locatie

De workshop data worden hier weergegeven. Zodra deze bekent is kunt u zich voor deze data inschrijven.

Locatie: Xerox Nederland, De Corridor 5, 3621 ZA Breukelen.

9.00 uur ontvangst

Ochtendprogramma: Inleiding SMSi en product- en informatiebeveiliging

• Aandachtspunten product- en informatiebeveiliging,
  • Formuleren van een beleid voor product- en informatiebeveiliging
  • Uitvoeren van een Risico Beoordeling informatiebeveiliging
  • Het beveiligen van bedrijfsprocessen, realisatie van producten en diensten
  • Het beveiligen van bedrijfsmiddelen en fysieke toegang
  • Het beveiligen van toegang tot netwerken en informatiesystemen.

Middagprogramma: invoeren van maatregelen en controle/interne audit

• Het beveiligen van informatietransport (e-mail verkeer, dataverkeer)
  • Beoordelen van technische kwetsbaarheden van informatiesystemen
  • Monitoren, meten en bijsturen op afwijkingen
  • Incidentenbeheer en continuïteit
  • Het uitvoeren van een interne audit.

16.30 uur afsluiting.

Wat zijn de kosten?

De prijs voor deelname is € 395,- per deelnemer (excl. 21% BTW). Inclusief de instructiemateriaal, voorbeelddocumenten en sheets.

Klik hier voor het aanmeldformulier.

Introductie cursus: Security Management Systeem voor product- en informatiebeveiliging

Tijdens deze middag wordt een totaaloverzicht gegeven van de onderdelen van een Security Management Systeem voor product en informatiebeveiliging. Daarnaast wordt ingegaan op de onderdelen van de SMSi norm voor product- en informatiebeveiliging en op de aanpak van de invoering van deze SMSi norm. Het accent ligt op kennisoverdracht.

Resultaat

Tijdens deze workshop krijgen u inzicht in de aspecten die een rol spelen bij het realiseren van product- en informatiebeveiliging. Voorts inzicht in de onderwerpen en eisen die de SMSi norm daarvoor hanteert en kunt u deze kennis vertalen naar een aanpak in uw organisatie.

Doelgroep

Management van bedrijven en afdelingsmanagement, verantwoordelijke voor Bedrijfsvoering, Security, KAM managers en verantwoordelijken voor informatiebeveiliging.

De workshop wordt gegeven door ir. Albert Noppen (Commbizz), hij is opsteller van de SMSi norm en begeleidt bedrijven bij invoering van product- en informatiebeveiliging.

Data & locatie

De introductiecursus omvat een middag en wordt gehouden in het najaar.

Locatie: Xerox Nederland, De Corridor 5, 3621 ZA Breukelen

13.00 uur ontvangst

Programma onderdelen:

• Het beveiligen van bedrijfsprocessen, realisatie van producten en diensten
  • Het belang van informatiebeveiliging en daarin de belangrijke aandachtspunten
  • Het opzetten van een Security Management Systeem
  • De inhoud van de SMSi norm en de specifieke aandachtspunten voor product- en informatiebeveiliging
  • De aanpak van de invoering van een Security Management Systeem.

17.00 uur afsluiting.

Wat zijn de kosten?

De prijs voor deelname is € 195,- per deelnemer (excl. 21% BTW). Inclusief de SMSi norm en sheets.

Klik hier voor het aanmeldformulier.

Workshop: risico management van product- en informatiebeveiliging

Tijdens deze middag wordt in praktische stappen en met ondersteuning van oefeningen geleerd om een business impact analyse en een risicoanalyse uit te voeren voor product- en informatiebeveiliging. Er wordt zowel ingegaan op de methodiek als welke risico’s van belang zijn wanneer het product- en informatiebeveiliging betreft.

Resultaat

Na deze workshop bent u in staat om een business impact analyse en een risico analyse in uw eigen organisatie uit te voeren. Deze zijn onderdeel van de inrichting van een security management systeem en de SMSi norm of ISO 27001 norm voor informatiebeveiliging.

Doelgroep

Management van bedrijven en afdelingsmanagement, verantwoordelijke voor Bedrijfsvoering, Security, KAM managers, Informatiemanagers en verantwoordelijken voor informatiebeveiliging.

Data & Locatie

De cursus omvat een middag en wordt gehouden op aanvraag van uw bedrijf. U kunt zich via het aanmeldformulier inschrijven en een voorkeur datum zelf aangeven.

Locatie: Xerox Nederland, De Corridor 5, 3621 ZA Breukelen.

13.00 uur ontvangst

Programma onderdelen:

• Inleiding risicomanagement
  • Instructie uitvoeren Business Impact Analyse en oefening
  • Instructie uitvoeren Risico Analyse, Risicobeoordeling en Risico Classificatie
  • Oefening Risico Analyse
  • Opstellen van een Risico Behandelplan

17.00 uur afsluiting

Wat zijn de kosten?

De prijs voor deelname is € 195,- per deelnemer (excl. 21% BTW). Inclusief de instructiemateriaal en sheets.

Klik hier voor het aanmeldformulier.

Per email aan info(at)verenigingecht.nl, onder vermelding van bedrijf, voor welke datum en naam van de deelnemers.

Menu Title